Monday, April 23, 2007

ΕΙΚΟΝΑ ΣΥΜΒΟΛΟ

Σήμερα είναι του Αγίου Γεωργίου και εύχομαι Χρόνια Πολλά σ'όλα τα 'μαλάματα' αυτού του τόπου.
Όταν ήμουνα μικρός, στο σπίτι μας είχαμε μία ή δύο εικόνες του Αγίου Γεωργίου. Θυμάμαι πολύ καθαρά ότι αγαπούσα την κορμοστασιά, το πλούσιο ένδυμα, και το ακτινοβόλο πρόσωπο του Αγίου, αλλά ένοιωθα και μία έλξη και συμπάθεια για τον δράκο που σερνόταν πληγωμένος από το μακρύ ακόντιο στο χώμα. Ακόμα μου άρεσε πολύ το ατίθασο, θυμοειδές άλογο που σαν μια γέφυρα τους ένωνε.

4 comments:

Κατουρημένη ποδιά said...

Αγ. Γεώργις: ο άγιος που σκότωσε το lacoste..

Anasazi said...

Εγώ πάντα αισθανόμουν μια συμπάθεια για τον δράκο. Κάτι μου έλεγε από μικρό ότι κάποιον λάκκο είχε η φάβα και ο έρμος ο δράκος δεν ήταν τόσο κακός όσο μου τον έλεγαν. Ούτε ο Άη Γιώργης τόσο γαμώ. Άγιος και γαμώ γίνεται; Και ο Κωνσταντίνος άγιος είναι, αλλά ήταν μεγάλη λέρα...

demonia said...

Εγώ την βρίσκω κάπως ψεύτικη άρα και αδιάφορη...Πείθομαι δύσκολα!

kyriayf said...

έγραψα και γω για τον αι- Γιώργη...
αποδομητικά όμως...

τα "κενά" στη βιογραφία που κάλυπτε η φαντασία του συναξαριστή...
μεσαιωνικά μυθιστορήματα...

ο "δράκος" σύμβολο, πλειστάκις η έλλειψη του νερού... απαραίτητο στοιχείο για τη δημιουργία οικισμού... και πάντα ερχόταν ένας δρακοφονιάς άγιος, να φέρει το νεράκι...

τα έμαθα, μελετώντας βυζαντινή αγιογραφία... κάποτε έκανα παλαίωση εικόνων... λες να ξαναρχίσω;

καλή σου μέρα

(έχω μετακομίσει στο wordpress...
www.ifantiki.wordpress.com...)