Tuesday, May 15, 2007

Ευχαριστώ την πασχαλίτσα για την πρόσκληση και απαντώ:


Η απόλυτη ευτυχία για σας είναι;

Η συνεχής περιπέτεια σε πλήρη αρμονία με γαλήνη και πληρότητα.

Τι σας κάνει να σηκώνεστε το πρωί;
Η φύση.

Η τελευταία φορά που ξεσπάσατε σε γέλια;
Πάει καιρός πολύς…

Το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σας είναι;
Η ερευνητικότητα.

Το βασικό ελάττωμά σας;
Μου ζητάτε να βρω το δολοφόνο σε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα της Agatha Christie με 25 υπόπτους.

Σε ποια λάθη δείχνετε τη μεγαλύτερη επιείκεια;
Σε όσα δεν γίνονται επίτηδες. Και σε όσα προκύπτουν από βαθιές και αλυσιδωτές αιτίες…

Με ποια ιστορική προσωπικότητα ταυτίζεστε περισσότερο;
Ε, να μην συμπαθώ λιγάκι τον.. Σωκράτη;

Ποιοι είναι οι ήρωές σας σήμερα;
Οι καθημερινοί άνθρωποι που ζουν θετικά και σιωπηλά, χωρίς τυμπανοκρουσίες και κραυγές εντυπωσιασμού. Που πασχίζουν να αλλάξουν τον κόσμο στα σημεία.

Το αγαπημένο σας ταξίδι;
Η μικρή εκδρομή με θερμά, αγαπημένα πρόσωπα. Ένα σύντομο, δροσερό ταξιδάκι περαστικής, συμπυκνωμένης ευχαρίστησης.

Οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Όσοι κάνουν βαθιές καταδύσεις στα μυστήρια της ύπαρξης και έχουν την ικανότητα να μένουν πολύ χρόνο εκεί μέσα χωρίς να ασφυκτιούν.

Ποια αρετή προτιμάτε σε έναν άντρα;
Την ανισορροπία που γνωρίζει πώς να ισορροπεί.

... και σε μια γυναίκα;
Τον άνευ όρων αισθαντικό, φυσικό, απαρηγόρητο ερωτισμό.

Ο αγαπημένος σας συνθέτης;
Όλοι οι ρεμπέτες. Οι δονήσεις του μπουζουκιού διαλύουν τους κόμπους της ψυχής μου.

Το τραγούδι που σφυρίζετε κάνοντας ντους;
Να με παίρνανε τα σύννεφα, οι άνεμοι, τα κύματα…

Το βιβλίο που σας σημάδεψε;
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Η ταινία που σας σημάδεψε;
Μικρές , επιλεκτικά, σκηνές από πολλές ταινίες.

Ο αγαπημένος σας ζωγράφος;
Ο Georges de la Tour. Και..εγώ. Δεν ζωγραφίζω καθόλου καλά, αλλά, παραδόξως, οι ζωγραφιές μου μου αρέσουν..

Το αγαπημένο σας χρώμα;
Το κόκκινο, φυσικά! Αυτό που χάνουμε πρόωρα, που μας το κλέβουνε πολύ νωρίς.

Ποια θεωρείτε ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σας;
Αυτό καλύτερα να μην το πω. Ίσως θεωρηθεί υπερβολικό και ακατάλληλο.

Το αγαπημένο σας ποτό;
Το νερόοοοοο!

Για ποιο πράγμα μετανιώνετε περισσότερο;
Για ό,τι ήθελα να κάνω, μπορούσα να κάνω, και δεν έκανα.

Τι απεχθάνεστε περισσότερο απ' όλα;
Τις κυκλικές, κολασμένες, αναπόδραστες επιστροφές της σκέψης.

Όταν δεν γράφετε, ποια είναι η αγαπημένη σας ασχολία;
Παίζω σκάκι.

Ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Η ψυχική δυσαρμονία.

Σε ποια περίπτωση επιλέγετε να πείτε ψέματα;
Αρνούμαι αφάνταστα δύσκολα την αλήθεια. Συνήθως λαμβάνει το ψέμα σε μένα τη μορφή της σιωπής. Της ψεύτικης συγκατάθεσης. Όταν η αλήθεια δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή.

Ποιο είναι το μότο σας;
Αν είχα μότο, θα ήμουνα ακόμα πιο δύσκαμπτος απ’ότι είμαι.

Πώς θα επιθυμούσατε να πεθάνετε;
Σαν που έρχεται ο ύπνος. Γλυκά, ανώδυνα, και λυτρωτικά. Σαν εκείνον τον Αυστριακό που πέθανε από ηλίαση πριν κάποια χρόνια στην αμμουδιά ενός ελληνικού νησιού την ώρα που κοιμόταν. Ακόμα ονειρεύεται ο δόλιος ευτυχής την ώρα που θα πάει να φάει το χταποδάκι του. Ίσως υπάρχει και καλύτερη επιθυμία. Να σβήσεις την ύψιστη ώρα του έρωτα, εκεί που η άφατη ηδονή και η ανυπαρξία συναντιούνται.

Εάν συνέβαινε να συναντήσετε τον Θεό, τι θα θέλατε να σας πει;
Μωρέ, ας συναντούσα εγώ τον Θεό, και δεν θα χρειαζόταν να μου πει τίποτα!

Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεστε αυτόν τον καιρό;
Αμιγώς ανθρώπινη. Ακτίνες φωτός που απεγνωσμένα, μα πεισματικά προσπαθούν να διαπεράσουν τα σκοτεινά πέπλα της ψυχής μου, αντανάκλαση της παγκόσμιας και κοινωνικής καταχνιάς που όλους μας τυλίγει.

7 comments:

tzotza said...

παεi καιρος που γελασες???αααααα...δεν θελω τετοια dear socrates!!!
very honest and straight from the heart answers though..thats the feeling that i got.

kyriayf said...

αγαπητέ μου....
όχι μόνο ερευνείτε αλλά και ζωγραφίζετε;;;

πολύ ενδιαφέρον...

καλημέρα :)

Socrates said...

Εσύ γελάς εύκολα και συχνά, tzotza;Αν το κάνεις, χαρά σε σένα.Εγώ δεν ξέρω αν μπορώ πια να γελάσω ξένοιαστα, εντελώς μέσα από την καρδιά μου.
Όσο για τις απαντήσεις μου, αόρατη, καλή μου φίλη, ναι, αυτές είναι μέσα από την καρδιά μου. Το γράφω ξεκάθαρα σ'αυτό το ποστ, είμαι fan της αλήθειας και της εντιμότητας.Πιστεύω πως αν τα χρησιμοποιούσαμε πολύ περισσότερο σε κάθε έκφανση της ζωής, αλλά και αν, βέβαια, τα αποδεχόμασταν, είτε μας άρεσε το περιεχόμενό τους είτα όχι, ιδού θα είχαμε μια πολύ καλύτερη ανθρωπότητα. Ίσως αναπτύξω αυτά τα θέματα πιο αναλυτικά σε κάποια επόμενα ποστς. Θέλω να καταλάβω τι γίνεται. Αν βρω τον απαιτούμενο, αναθεματισμένο χρόνο και το ψυχικό σθένος για κάτι τέτοιο.
Α, και τα ελληνικά σου είναι εξαίρετα. Πιο καλά και από τα αγγλικά σου, τολμώ να πω. Τα σέβη μου. Καλό απόγευμα.

Μη νομίζεις, Υφάντρα μου. Σπάνια ζωγραφίζω. Όταν οι συνθήκες είναι εξαιρετικά ευνοικές. Αυτή η τέχνη θέλει μεγάλη συγκέντρωση και ηρεμία ψυχής. Νομίζω και συ ασχολείσαι με εικόνες και το ξέρεις αυτό πολύ καλά. Καλά να είσαι.

Maria Iribarne said...

Μα για να πούμε την αλήθεια πρέπει καταρχήν να την ξέρουμε, έτσι δεν είναι; Κι αυτό δεν είναι πάντα και τόσο εύκολο...Ίσως να 'ταν καλύτερα αν μεταχειριζόμασταν τη λέξη ειλικρίνεια, κάποιος μπορεί να είναι ειλικρινής, να θεωρεί ότι αυτό που λέει είναι η αλήθεια, ενώ ...δεν είναι! (ή έστω είναι μόνο μία πλευρά της).

tzotza said...

ναι..ετσι γελαω..ειναι contagious!!be careful!!!
as for the rest of your kind words,θα πω απλα.. :)

ladybug said...

Πολύ σ' ευχαριστώ.
Ήμουν σίγουρη ότι οι απαντήσεις σου θα ήταν αληθινές.
Καλή σου μέρα.

demonia said...

Εμένα πολύ μου άρεσε αυτό με τους υπόπτους....!Εμπνευσμένο!